BubbleShare: Share photos - Play some Online Games.
Dijous 4 de juny de 2009. Són dos quarts de deu del matí, uns quants alumnes anem a estudiar el riu Fluvià. Marxem a peu de l'institut i ens dirigim cap al Parc de les Móres. Un cop allà ens trobem amb altres alumnes d'aula d'acollida de la resta de centres d'0lot, tant públics com privats. També hi ha uns monitors del Camp d'Aprenentatge de la Garrotxa. Ells ens expliquen coses sobre el riu: la fauna, la flora, l'aigua i la ribera del riu. Nosaltres comencem a estudiar els arbres i les plantes que hi ha al costat del riu: ortigues, cicutes, heures, romagueres i la parietària. Tot seguit passem a observar i conèixer la fauna que hi trobem; observem diferents animals, l'ànec de coll verd, la merla, les formigues i les carpes. No veiem cap mosquit, però sabem del cert que n'hi ha, perquè les mosquites (la femella del mosquit)ens han pessigat. Un cop vista la fauna, la Tuli ens explica l'estat de llera del riu i també la medim; uns alumnes ho fan amb passes i dos alumnes amb un metre. Sabeu quan medeix la ribera del riu? També medim la circumferència dels arbres més grans que hi ha. Finalment, en Joan ens ensenya l'aigua i n'estudiem el seu estat. Tot primer observem l'estat del cel, i la temperatura ambient, després situem l'institut en un mapa i amb un llapis marquem el recorregut que hem fet fins arribar allà on som ara. Tot seguit analitzem l'aigua primer mirem l'aigua del riu Fluvià i després analitzem l'aigua de la font.Què mirem de l'aigua? doncs, si és transparent, quin color té, si fa olor, quina temperatura té, si té sal, si està contaminada, si hi ha animals invertebrats...
És hora de marxar, ens sap molt greu perquè ens ho estem passant molt bé,però hem de tornar a l'institut.
Fins un altre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada