BENVINGUTS/ BENVINGUDES

Aquest és el bloc de l'aula d'acollida de l'institut Montsacopa. En aquest bloc hi penjarem alguns treballs que fem a l'aula, les sortides temàtiques que realitzem al llarg del curs i tot un llistat de pàgines on hi trobem interessants materials per a treballar a les aules dels nostres instituts i de les escoles. Esperem que us agradi.

1/6/07

Un lloc estrany

Jo em dic Xiaoyi, visc a Catalunya, ara us explicaré les diferències entre la Xina i Catalunya.
Quan vaig arribar a Olot, el primer dia que vaig venir a l’institut tenia molta por de fer classe i que la professora em preguntés perquè no entenia res, les companyes eren estranyes.
Quan tocava l’hora del pati la Ye Yang i jo passejàvem per la pista i jo veia a molta gent índia que em preguntaven -com estàs?- en xinès. Estava molt sorpresa i també mirava els nois i noies que es feien petons, pensava que ells no tenien vergonya.
A la Xina cada dia a l’hora del pati, tots els alumnes sortien de classe i anaven cap a la pista, tots en fila. Després tothom callava i hissaven la bandera xinesa i cantàvem l’himne nacional o fèiem gimnàstica matinal. Després, el director deia quin noi o noia s’havia portat malament i aquell noi o noia anava cap allà davant amb el cap cot. Quan tornava a la seva classe el seu tutor el tornava a castigar i escrivia una confessió que enganxava a la porta de la classe. El tutor també informava als seus pares, aquell noi o noia tenia molta mala sort. A la classe també hi havia un alumne que tenia la responsabilitat de baixar o pujar les notes dels companys; al final de la setmana ho comunicava al tutor i el tutor ho comunicava al director.